Het bedrijf Gebo anno 2018

Gebo is een werkmaatschappij, gespecialiseerd in de import van wand- en vloertegels vanuit Italië en Spanje en de verkoop daarvan aan tegel- en sanitairspeciaalzaken in Nederland.

In 1985 werd via een management Buy-out door 4 vertegenwoordigers de toenmalige eigenaar van Gebo uitgekocht en sindsdien is van een bijna failliet bedrijf een solide onderneming gemaakt met een uitstekende reputatie o.g.v. service, kwaliteit en betrouwbaarheid.

In 1999 is Gebo toegetreden tot de Eurovitegroup waardoor één van de grootste spelers in Tegelland is ontstaan. Na 1999 groeide de Gebo omzet gestaag. Deze omzetgroei, en de daarmee gepaard gaande financiële solide basis, heeft en geeft ook Gebo de mogelijkheden om continue voorsprong te creëren t.o.v. haar concurrenten en om toonaangevend op de markt actief te blijven op vele gebieden (showroompresentatie, marketing, logistiek, service èn voorraden.

De marketingstrategie

De marketingstrategie is op drie peilers gebouwd

  1. Concept De Gebo aanpak is er op gericht een volledig concept aan haar dealers te leveren. Om het product op een goede en prettige manier te kunnen verkopen, krijgt de Gebo dealer ondersteuning op het gebied van showroompresentatie, informatie over het product, communicatie omtrent de status van het product (is het leverbaar, wordt er op tijd geleverd) en een snelle, efficiënte wijze van afhandelen en oplossen van mogelijke problemen. De slogan naar Gebo dealers is dan ook niet voor niets “U verkoopt, wij doen de rest!”.
  2. Stimulatie De tweede peiler is het stimuleren van de verkoop door de Gebo dealers verkoopexclusiviteit te bieden. De dealer krijgt ten aanzien van de gepresenteerde producten exclusiviteit in een bepaalde regio. Hierdoor heeft de dealer de mogelijkheid om op eigen en unieke wijze de Gebo producten te vermarkten met een goede waarborg voor verkoopmarge (verkoop is immers alleen interessant wanneer alle partijen geld kunnen verdienen). De verkoopexclusiviteit kan aan dealers geboden worden doordat Gebo op haar beurt op exclusiviteitbasis werkt met haar toeleveranciers. Op deze wijze kan in de gehele productketen gericht gewerkt worden met het assortiment en kunnen extra ondersteunende verkoopactiviteiten ontplooid worden, zonder het gevaar dat een andere marktpartij er met de gepleegde verkoopinspanningen vandoor gaat. Uiteraard kan verkoopexclusiviteit (voor zowel Gebo als de dealer) alleen gewaarborgd blijven indien dit omgezet kan worden in verkoop en aansluit op de winkelpresentatie van de afnemer.  
  3. Exclusieve mix Door de exclusieve samenwerking tussen leverancier – Gebo– dealer, wordt er naast de distributieconcepten intensief gewerkt met agenturen verkoop bij dealers door Gebo. In de één op één  relaties die hierbij tot stand gebracht worden, komt een optimale mix tot stand tussen de wensen en behoeften van dealers / inkoopcombinaties, de interne capaciteit tot productontwerp en –ontwikkeling van Gebo en de flexibele productiefaciliteiten van de hoogwaardige leveranciers. Een mix welke garant staat voor verkoopsucces.

De formules Ceramic Visions en Imola vallen onder het bedrijf Gebo (www.gebotegels.nl)

De belangrijkste merken van Gebo zijn: Casalgrande Padana, Cooperatie Ceramica d’ Imola, La Faenza, Leonardo, Saloni, Cercom en Serenissima

 

Kijk voor meer informatie op www.gebotegels.nl

Ga terug
© All rights reserved